Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, June 25, 2009

MaSa

salam ..
semua ..
tentu korang terpikir tentang masa ..kan..
kadang..masa lambat sungguh dan kadang kala mase cepat sungguh ..hairan kalo tunggu lambat kalo nak lambat lg rase cepat jer...
apapun kalo kiter pandai urus kan mase ianya akan lancar jer..tapi tu ler kiter ni manusia kan ..selalu lupa keperluan mengurus mase..tabiat tangguh perkara membuat kan mase kite akan terus berlalu tanpa kiter sedar ...
skrg dah nak penghujung jun ...hmm dah separuh tahun 2009 berlalu..kejap jer rase smlm plak bulan Islam 1 rejab ramai yg berpuasa sunat ..tapi aku rase skrg tak mampu nak jalan ibadat sunat puasa nie sebab skrg dah ade satu penyakit baru dlm diri aku gastrik..harap puasa akan dtg aku tak dilanda gastrik..lg
bagaimana dgn kehidupan 2009 ..ada dah dpt separuh azam yg kiter impikan ..ntah ler tunggu dan lihat jela..
yg penting usaha ..
masa jugak kadang boleh timbul pelbagai nostagia dlm hidup...masa kanak..peringkat sekolah awal remaja ...masuk alam perkerjaan ..dan alam percintaan ..dan skrg dah masuk mase alam pembangunan untuk kehidupan kekeluargaan hehehe..apa setiap detik mase ..akan buat kiter ingat sesuatu ..tapi siapa ler kiter kan kalo semua benda mengikut kehendak kiter pasti kiter nak yg terbaik....indah kan nak semua yg best2 jer...tapi itu ler ketentuan Yg maha Kuasa..kiter merancang Allah yg menentukan segala nyer...

Najihah
najihah skrg pun dan mengikut perubahan masa ..
skrg masa utk menconteng dinding ....kitchen kabinet dan kusyen...adui penat ler nak kejar dia ...
jaga sorang2 nie kadang risau dibuat nyer ....
kiter nak solat dia buat benda lain..tak tenang rase nyer ...

Najihah ..ayah marah bukan benci tau ianya marah sayang dan mendidik ..itu ler dlm hati aku..biler kadang kala aku naik marah pada anak aku najihah ..itu ler nak marah lebih-lebih umi dia duduk jauh ...aku marah ..aku jugak la yg pujuk...tapi memang penat menjaga anak dgn seorg diri tanpa isteri ...sebab semua kena lihat semua nak kena buat sendiri...keje kat opis...jaga anak dan urus hal rumah...
biler najihah tidur oohhh lega sikit ..tambah2 time gastrik aku dtg kalo dia buat hal..adui tak terlayan..ok ler panjang dah tulis nie ...ader mase aku update lagi

2 comments:

iDAN said...

Makan tu kena ikut jadualnya, kalau tidak memang takkan akan baik gastrik tu.

Jangan garang amat menegur Najiha tu, kot nanti jiwanya menjadi kasar, pujuk dengan baik. Najihah mesti banyak ragam sebab berjauhan dengan ibunya terkadang dengan ayahnya. Kena sabar-sabarkan hati tu. Memang mencabar sendirian menjaga anak. Sy sendiri yang jadi surirumah 24 ini pun terasa penatnya Memang terkadang mengamok juga, tapi marahkan anak ini lepas marah terasa simpati & kasihan pula dengan anak-anak tu! Maka itu marah tu bertempat & kawal-kawalkan.

Rajin menconteng itu petanda baik, Najihah memang kreatif! Sekarang dah ada meja tulis mesti Najihah dah kurang conteng dinding.

syed said...

ader meja ..
beli buku lukisan tapi dinding juga jadi pilihan ...nampak nyer sebelum raya nie kena cat balik umah ...