Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, June 4, 2009

Cuti hujung May 09

Salam..
semua ..sedar tak sedar mase berlalu terlalu pantas ..najihah skrg dah setahun 4 bulan...
dia semakin nakal skrg nie ..kadang-kadang tak mampu nak layan kerenah nyer..ade masa tak mampu nak kawal ..hmm kena marah ler jugak ler tapi biler dah kena marah dia nangis teresak-esak ..dah aku jadi kesian plak ...yela biase nyer kalo aku marah umi dia leh pujuk nie umi dia jauh ...so yg marah tadi dan ilang plak time memujuk..pas jer pujuk najihah gelak tawa balik senyum..senyum nie buat aku cair walaupun kadang memang penat dgn keje2 di office...

minggu lepas 28may ..kami sekeluarga balik tanah merah kelantan ..bertolak dari upm ...kol 5 ptg ...sepanjang perjalanan boleh di katakan sesak jugak yela cuti sekolah dah bermula ..aku drive dan berhenti di genting sempah utk isi minyak dan aku terus drive...tanpa berhenti cuma dah dekat nak masuk kuala krai aku berhenti kat petronas utk solat..pastu kat kuala krai hujan lebat giler ...sampai di tanah merah kol 12mlm. penat pas jer minum aku terus terlelap ...najihah ngan umi dia dlm kete dah tido ....cuma aku jer layan sorang2 walaupun aku dah penat tapi pikir keselamatan ..so aku try drive sebaik mungkin dgn fokus sebab takut sebarangg perkara yg tak diingini...malam tak berbau beb ...ari 29.may hari pertama kat kelantan tak gi mana2 pun cuma berehat penat...
hari kedua ...30may keluar ke kota bharu ...gi pasar siti khatijah ...hari ketiga 1 may gi kb mall ..jalan2 sambil main bowling ..hari keemapat aku bergerak balik dah bertolak dari pasar tanah merah kol 10.30pagi pastu sampai kuala kangsar kol 1.25 ptg..jalan gerik jeli teruk giler sebab tgk diorg buat pembaikan jalan2 ...brtolak dari kuala ker kl kol 3.30 ...mmm perjalanan ok ler yala kete tak byk balik ari keje kan so jalan x sibuk mana ..aku sampai tol duta kol 5.30 ..masuk jer kl jem giler so sampai rumah kol 6.30ptg..najihah ngan umi dia tido lagi dlm perjalanan .heheheh kol 9.00 mlm aku gerak gi bsn bangi..dah lama x main badminton kat sana ..walaupun aku penat drive sorang tapi sebab lama x main badminton aku gi jugak...ler..kol 12.30 aku dah sampai umah balik hmm penat siut ..so aku balik mandi n aper lg ..pejam kan mata mimpi dapat sejuta ringgit hehehehe alam kah bahagia nyer....jumpa lg bye..bye...

No comments: