Lilypie Third Birthday tickers

Sunday, May 10, 2009

10May2009 selamat hari ibu

salam semua..
tarikh hari nie adalah hari bermakna bg semua ibu di dunia..utk isteri ku jua selamat hari ibu dan terima kasih kerana melahirkan anak aku...semoga Allah merahmati mu dgn memberi ganjaran sebesar-besar utk kerana pergorbanan mu terhadap diriku dan anak ku..

tahun 2009 nie pula genap 11 tahun ibu kandung ku meninggalkan ku ..kasih mu dan pesanan mu tak dpt kulupakan hingga kini..aku sentiasa mendoakan mu ..segala pergorbanan tu tak terbayar sampai biler...susuan yg mak beri untuk membesarkan ku tak terbalas..mak saya sayang mak ..saya sedih kerana x sempat nak jaga emak ...mak tak sempat melihat saya bahagia ...bermain dgn cucu mak anak dari hasil kebahagian hidup saya ..mak segala nyer buat saya ...ketika mak tinggal saya dulu ..saya putus asa saya mcm tak percaya mak dah tinggalkan saya ...saya tak mau apa2 pun didunia ...tapi pesanan mak utk saya jadi org yg berguna buatkan saya tersedar ...mak ampun dosa saya ketika remaja saya selalu bantah ckp mak..setiap subuh mak kejutkan suruh solat ..dan mak mintak saya bukak radio sebab mak tak tahu nak adjust channel radio 1 ,mak nak dgr ceramah kisah nabi oleh ustaz daud che ngah ...kadang saya tertinggikan suara ..ampun dosa saya mak ...ikhlas dihati saya ..tak terniat pun utk berbuat demikian ..mak ampun saya mak..layanan mak pada saya tak akan saya lupa ..kalo demam mak suapkan saya makan mak jaga saya ..sampai semua adik beradik lain terpaksa senyap sebab mak marah jgn bising sebab saya demam ...terima kasih mak kasih teringat mak menangis biler pertama kali pisah dgn saya sebab pada umor 16 saya masuk sekolah teknik ..rupa pada tahun jugak mak pergi buat selama nyer..semoga Allah merahmati mak di sana ..saya kan sentiasa mendoakan mak ...agar ditempat di kalangan org yg beriman ...Ya Allah ampun kan segala dosa ibu ..

buat mak selamat hari ibu ..saya pohon ampun dan maaf halal kan susuan dan makan minum yg mak telah berikan pada saya ..InsyaAllah selagi ada hayat saya saya takkan lupa untuk mengunjungi pusara mak ....sehingga biler2 saya tetap rindu kan mak ..dan ketika ini saya menangis utk mak ...


buat mak ainon selamat hari ibu jugak semoga bahagia bersama ayah.terima kasih kerana jaga Saya ...




1 comment:

iDAN said...

1988 ... dah 21 tahun pemergian ibu, ketika itu aku tidak sempat melihat jenazahnya. Aku berada di luar negara.

Tak pernah aku punyai wanita sebaik ibu. Tak pernah dengar suara tingginya. Tak pernah dengar sungutannya. Tak pernah membiarkan aku kelaparan. Mana akan jumpa emaknya masakan ibu. Tak pernah dia mengarahkan aku buat kerja suri rumah, basuh pinggang mangkuk, mengosok pakaian, semuanya ibu nan uruskan. Tak pernah dia mendera apak biarpun apak memadukan ibu, Tak pernah ibu bantahi keinginanku. Tak pernah dia berkira tentang bakti budinya.

Mana ada ibu sebegini lagi. Tak payahlah kita bandingkan dunia rumahtangga kita sendiri...

Segalanya tinggal kenangan.