Lilypie Third Birthday tickers

Sunday, July 26, 2009

balik kg Tanah Merah...dan bercuti di Tok Bali.

Salam semua ...
post nie nak berciter pasal cuti balik kg yg baru nie..khamis petang lepas keje aku sekeluarga bergerak dari opis ker banting utk mengambil kerepek di fazz food..dari banting balik terus balik ikut lebuhraya utara selatan pastu masuk duke higway pastu karak highway sampai ler ker tanah merah .
masa pukul 7.15 ptg aku lalu depan jalan istana kuala lumpur jem giler ...dan kami sampai di tanah merah kol 12.45 tgh malam..syukur pejalanan yg agak baik dgn cuaca jugak baik ..takut ujan jer .
esoknye jumaat dlm kol 11 pagi kami seluarga di tanah merah bergerak ker tok bali pasir putih ...kami menginap di Sudara beach resort .. di situ dgn aktiviti mandi laut ...bebudak termasuk najihah mandi di kolam resort tu..dan sebelah malam nyer bbq bakar ayam ..sotong dan sosej heheheheh ..tak lupa jugak makan durian overall cuti simple jer tapi penuh bermakna sebab semua famili ader ...aku sempat ambik beberapa gambar kat bawak tu di sekitar tok bali ...tgh ari sabtu kami keluar dari resort dan berpecah ada yg bali terus ker rumah dan aku sekuarga bersiar-siar sambil beli brg di kota baharu...
ari ahad kol 9.30 kami bertolak balik dari tanah merah balik kuala lumpur ...ikut Jeli pasal nak singgah kuala kangsar jumpa famili aku jap dan nak ziarah abg ipar aku yg terlantar di hospital ipoh ..dia cedera patah tangan akibat kemalangan ....motor yg di bawak langgar lembu..tak tahu mcm mana citer sebenar kejadian tapi esok dah hampir seminggu dia dihospital ...pas ziarah dia kiterog terus balik ke kl..sampai kl singgah lowyatt nak hantar repair notebook tapi kedai tempat kami beli notebook tu mintak hantar ke hp tower kat damansara ..penat jer dtg kl ..Anyway Alhamdulilah kami sampai umah kol 8mlm .so esok kena keje malam nie kena rehat puas2..bye bye..




aku confius mula-mula ingat ngeotiable belaka ..rupa Niaga belako ...pasar tempat hasil ikan didaratkan

hmm menarik tok bali punyer replika

sebuah bot bawak hasil tangkapan ...ikan...ikan segar tu....

No comments: